Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 2.0 TDI BKD - nie pali - mocno zapowietrzony?Rozwiązany

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 2.0 TDI BKD - nie pali - mocno zapowietrzony?Rozwiązany

    Zamieszczone przez piotrek_os
    mryga czerwona dioda w nim? I jak się uzbroi tak po ok10- 15 sek masz takie pyknięcie?
    nie nic nie mruga ani nie pyka..

    miałem dzwonić do poprzedniego właściciela auta ale niestety nie udało mi się w tym tygodniu tego zrobić.
    W niedzielę nie będę przeszkadzał. Może jutro zadzwonię.

    Zamieszczone przez Eidos71
    piotr@s tutaj masz instrukcję wgrania do Columbusa nowego softu i nowych map do navi: RNS-510 czyli Columbus - Mapy Soft i technikalia - Forum Skoda Superb
    Soft do Columbusa (czyli RNS-510) i najnowsze mapy masz np. tutaj: Przyjazny dysk internetowy - Chomikuj.pl (wbij w wyszukiwarkę "mapy RNS-510) i wybieraj-przebieraj.
    Wiesz z tego co widzę to lepiej nic nie grzebać, żeby czegoś nie skonocić.
    Wolałbym może podskoczyć na spot i poprosić kogoś o pomoc

  • #2
    O2 2.0 TDI BKD - nie pali - mocno zapowietrzony?Rozwiązany

    Witajcie!
    To mój pierwszy post tutaj - do tej pory tyko czytałem, ale mam - wg mnie - ciekawą sytuację do opisania z Octavią 2.0 TDI BKD 2006 180 tys. km.

    Pewnego dosyć zimnego poranka (-3 st) auto po przejechaniu 3 km zgasło. Nie dało się uruchomić, jak gdyby paliwo się skończyło w baku. Auto sholowałem do garażu z nadzieją, że to "tylko" olej nap. gdzieś przymarzł (przewody/ filtr paliwa). Niestety - po ogrzaniu auto nadal nie dopalało. Rozładowałem tym samym ze 2 razu akumulator i nic. Po podłączeniu do przez prosty interfejs VAG K+CAN miałem tylko jakiś sporadyczny błąd przepływomierza - nic na temat usterki pomowtrysków. Także dalej drążyłem temat - czemu paliwo nie dostaje się (dostaje się pod zbyt niskim ciśnieniem do PD)? Wyjąłem oraz przeczyściłem filtr paliwa, zlałem bród osadzający się na dole obudowy filtra paliwa (filtr wymieniony pół roku temu), zalałem filtr paliwem i kolejne próby. Kolejne dwa wyładowania akumulatora i nic. Układ się nie odpowietrzył. Przy tym dodam, że pompka przy baku paliwo podaje.

    Musiałem zaciągnąć auto do serwisu. Tam również długie dwudniowe poszukiwania co z autem jest nie tak. Próby podawania paliwa pompką ręczną (gruszką) do pompy dwusekcyjnej etc. NIC! Dopiero kolejnego dnia dostałem tel. z serwisu, ze auto udało się odpalić i wygląda na to, że było ekstremalnie zapowietrzone. Pomogła procedura odpowietrzania zapodana z komputera (dokładnie nie znalazłem informacji jaka to mogła być). W tej chwili przejechałem jakieś 150 km i wszystko wydaje się być OK. Dodam, że wcześniej żadnych problemów z pracą silnika nie zauważyłem.

    Pytanie za 100 pkt. co mogło być przyczyną takiego zapowietrzenia i jak ustrzec się w przyszłości? Dzięki za wszelkie sugestie!
    pzdr.
    Damian.
    Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

    Komentarz


    • #3
      Nie slyszałem o procedurze odpowietrzania ukladu paliwowego VCDSem...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Może zrobili "komputerowe odpowietrzanie" ciągając auto na lince holowniczej :twisted:
        Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

        Komentarz


        • #5
          VCDS może takiej funkcji nie posiada ale VAS już tak.
          Tylko pytanie dlaczego trwało to tak długo?
          sziaba, Ciąganie na lince raczej nie pomoże, prędzej bym się spodziewał odpalania na "Plaka"
          damianb2, A w filtrze paliwa (obudowie) było full paliwa?

          Pozdrawiam MArcin
          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Kicer
            damianb2, A w filtrze paliwa (obudowie) było full paliwa?
            Tak - obudowa filtra była zapełniona paliwem.

            Myślę, że faktycznie została zastosowana procedura z kompa (wyglądał na VAS - komputer z dotykowym wyświetlaczem kilkanaście cali w obudowie). Na pewno nie była to metoda "na plaka" - pytałem, mówili że prawdopodobnie by pomogła, ale jest duże ryzyko uszkodzenia silnika.
            Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

            Komentarz


            • #7
              Mieliśmy na zlocie taki przypadek jak kolega zapomniał włączyć tajemnym włącznikiem pompy w baku. Kawałek przejechał,zgasł i lipa.. Aku zdechło, na kable też nie reagowało. Błędów brak. Na szczęście w bagażniku był jakiś sylikon w sprayu.. Podanie w dolot i od razu zagadał.Chwilę nierówno chodził,ale po chwili się uspokoiło.
              Moje projekty car detailingowe
              VW Touran 2.O TDI
              BMW X6 35d
              więcej na PW

              Komentarz


              • #8
                Muti, działanie pompki przy baku było moim pierwszym podejrzeniem - lecz zdejmując dekielek filtra paliwa sprawdziłem - pompka po przekręceniu stacyjki za każdym razem podawała przez ok. 1,5 sekundy paliwo. Ciśnienie wydawało się odpowiednie, chociaż manometrem nie mierzyłem.

                Rozumiem, że wyłączenie pompki automatycznie wiąże się ze 100% brakiem możliwości odpalenia auta? thx!
                Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                Komentarz


                • #9
                  damianb2, zapomniałem dopisać..Oczywiście kolega sie szybko zorientował o co chodzi i od razu ją włączył. Paliwo w filtrze było.Odkręcałem odpowietrznik i tak jak piszesz paliwo było podawane przez ok 1,5sek,a auto dalej nie mogło odpalić.
                  Teoretycznie pompa tandemowa ma zdolności samoodpowietrzające,ale jak widać przy kompletnym zapowietrzeniu sobie nie radzi.. :roll:
                  Moje projekty car detailingowe
                  VW Touran 2.O TDI
                  BMW X6 35d
                  więcej na PW

                  Komentarz


                  • #10
                    Muti, wniosek taki, żeby zawsze ze sobą wozić plak.. Tak na wszelki wypadek. Po głowie chodzą mi też obawy, że gdybym miał więcej niż 1/4 zbiornika paliwa to może by to się nie stało - ale zapewne to nie to..
                    Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                    Komentarz


                    • #11
                      damianb2, u Ciebie problem wyglądał jak zamarźnięte paliwo :roll: Po rozmrożeniu paliwo już było ok,ale silnik "wyssał" już wszystko z pompy tandemowej i przewodów i się zapowietrzył..
                      Moje projekty car detailingowe
                      VW Touran 2.O TDI
                      BMW X6 35d
                      więcej na PW

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X